Kutnohorsko Kolínsko Turistická Oblast

Čáslav

Informační centrum Čáslav

Otevírací doba

duben až září
Po–Pá: 8:00–17:00
So–Ne: 9:00–16:30
říjen až březen
Po–Pá: 8:00–16:00
So: 9:00–12:00
Ne: zavřeno
(24. 12. – 26. 12. a 1.1. zavřeno)

Nabízené služby

Kompletní informační servis: informace o památkových objektech (otevírací dobu a výši vstupného), stravovacích a ubytovacích zařízeních, kulturních akcích, autobusových a vlakových spojích; tipy na výlety a procházky atd.

  • Prodej suvenýrů, map, pohlednic a poštovních známek, publikací.
  • Veřejný internet, kopírování, tisk, skenování.
  • Předprodej vstupenek.
  • Zrnková káva s sebou.
  • Milé posezení před informačním centrem.
  • Zajištění prohlídky s průvodcem na vyhlídkovou věž kostela sv. Petra a Pavla, Otakarovu baštu a Žižkovu síň.

V blízkosti
najdete

Zvonička v maurském stylu

Čáslav

Zámek Žleby

Čáslav

Otakarova bašta

Čáslav

Kostel sv. Petra a Pavla

Čáslav

Čáslavská synagoga

Čáslav

Ubytování

Gastronomie

Výlety

Objevte okolí

Vlašský dvůr

Vlašský dvůr býval právem nazýván „klenotem“ koruny českých panovníků a jeho půvab a šarm přetrval do dnešních dnů. Vlašský dvůr je bývalá královská mincovna a královský palác, národní kulturní památka celoevropského významu, s tisíciletou historií.

Zjistit více

Kamenný dům

Kamenný dům je postaven na předhusitských základech a v dnešní době patří mezi nejvýznamnější památky pozdně gotické architektury v Evropě. Kamenný dům je zároveň součástí městské památkové rezervace zapsané na Seznamu světového dědictví UNESCO. Dům patřil měšťanovi Prokopovi Kroupovi, který byl roku 1499 povýšen do šlechtického stavu.

Bohatě zdobený kamenný štít domu je prací mistra Brikcího Gauskeho z Vratislavi. Roku 1839 byl dům upraven a v letech 1900-1902 regotizován architektem Láblerem. Při obnově byla například doplněna socha Madony od profesora J. Kastnera.

Zjistit více

Jezuitská kolej s Galerií Středočeského kraje

Autorem projektu raně barokní budovy byl významný stavitel jezuitských budov, italský architekt narozený ve Vídni, Giovanni Domenico Orsi. Z částečně dochovaných plánů je patrné, že zvolil půdorys písmene E a současný půdorys ve tvaru písmene F je důsledkem toho, že projekt nebyl nikdy naplněn. Po Orsiho smrti v dostavbě pokračoval Carlo Lurago a kolej byla kompletně dokončena až v roce 1750.

Zjistit více