Kutnohorsko Kolínsko Turistická Oblast

Kolín

Turistické informační centrum Kolín

Otevírací doba

PO – PÁ 9.00 – 17.00
SO – NE 10.00 – 17.00
Zavřeno: 24. 12., 25. 12., 31. 12., 1. 1., velikonoční pondělí

Nabízené služby

Kompletní informační servis (památky v Kolíně a okolí, kulturní a přírodní zajímavosti, kulturní, společenské a sportovní vyžití v Kolíně a okolí, možnosti ubytování a stravování)

    Tipy na výlety
    Vyhledávání dopravního spojení
    Prodej turistických propagačních materiálů (známky, pohledy, mapy, keramika, dřevěné suvenýry)
    Informační materiály o královském městě Kolín a okolí
    Kopírovací služby
    Veřejný internet
    Informace

V blízkosti
najdete

Památník tří odbojů (Mašínův statek)

Kolín

Rozhledna Vodárna

Kolín

Věž Práchovna

Kolín

Synagoga a bývalá židovská škola

Kolín

Starý židovský hřbitov

Kolín

Bartolomějské návrší

Kolín

Ubytování

Gastronomie

Výlety

Objevte okolí

Kamenný dům

Kamenný dům je postaven na předhusitských základech a v dnešní době patří mezi nejvýznamnější památky pozdně gotické architektury v Evropě. Kamenný dům je zároveň součástí městské památkové rezervace zapsané na Seznamu světového dědictví UNESCO. Dům patřil měšťanovi Prokopovi Kroupovi, který byl roku 1499 povýšen do šlechtického stavu.

Bohatě zdobený kamenný štít domu je prací mistra Brikcího Gauskeho z Vratislavi. Roku 1839 byl dům upraven a v letech 1900-1902 regotizován architektem Láblerem. Při obnově byla například doplněna socha Madony od profesora J. Kastnera.

Zjistit více

Zámek Žleby

Hrad Žleby je poprvé připomínán roku 1289. Zakladateli gotického hradu byli nejspíše páni z Lichtenburka. Jeho budovatelem byl pravděpodobně ve 3. čtvrtině 13. století Jindřich z Lichtenburka, i když původ hradu je s největší pravděpodobností ještě starší.

Zjistit více

Jezuitská kolej s Galerií Středočeského kraje

Autorem projektu raně barokní budovy byl významný stavitel jezuitských budov, italský architekt narozený ve Vídni, Giovanni Domenico Orsi. Z částečně dochovaných plánů je patrné, že zvolil půdorys písmene E a současný půdorys ve tvaru písmene F je důsledkem toho, že projekt nebyl nikdy naplněn. Po Orsiho smrti v dostavbě pokračoval Carlo Lurago a kolej byla kompletně dokončena až v roce 1750.

Zjistit více